Och jag som ville ha vår...

Men när jag kommer hem är Skåne alldeles nersnöat. Vad är detta?! Kan inte vädret förstå att det ska vara snö i december, och dags för vår nu?
Anyway, hemma är jag i alla fall. Har haft en alldeles ypperlig skidvecka i Italien - Folgarida. Det var visst inte alls Madonna di Campiglio som vi skulle bo i. Bra information jag får av min fader va?
Här kommer i alla fall redovisning av resan:
Bussresan: Lång, mestadels tråkig, ont i rumpan och fötterna. Tårna blev tjocka som prinskorvar. Såg ganska roligt ut måste jag säga! Sudoku, tidningar, bok och bra musik räddade mig.
Hotellet: Hmm ja vad ska man säga? Helt okej, men aj, vilka sängar! Hade nackspärrefter de första nätterna och dessutom var där iskallt i rummet. Sov med dubbla täcken. Annars funkade det bra. Dock lite trångt... Haha, och gissa om jag blev arg när jag upptäckte att där varken fanns balkong eller duntäcken? Jag som skulle ha nostalgiska flashbacks. En annan liten förargelse var första kvällen när ja äntligen skull få duscha efter bussresan och upptäcker att där inte finns något varmvatten. Hur glad blir man då på en skala? Hehe, sen visade det sig (efter min iskalla dusch) att man bara skulle dra kranen åt andra hållet. Oooops.
Maten: I backen - mums! Massa gott att välja på överallt. Allt från gulaschsoppa till lasagne. Mycket pasta blev det!
På hotellet - gott men annorlunda. En kväll fick jag in en risotto som var grå-lila. Mycket skum, men den var faktiskt god. Vi fick två rätter plus efterrätt varje dag och så frukost då. Smakade som sagt bra för det mesta.
Vädret: Kan det bli bättre? Strålande sol alla dagar utom fredag och lördag. Lämnade ett regnigt Folgarida bakom oss, men med tanke på att vi skulle hem gjorde det detsamma. Men vi har ju som sagt fått mycket sol i veckan ändå och jag har till och med fått lite fräknar.
Skidåkningen: Det var bra backar, men med tanke på vädret blev det mindre och mindre snö för varje dag som gick. I slutet av veckan var det barmark och stenar nästan överallt. Synd om dom ska dit denna veckan. Blir nog ingen bra skidåkning där... Ett annat minus var att det var så mycket folk. Det ledde till uppåkta backar och långa liftköer. Men i stort sett var det bra. 
Staden: Hmm... snarare by. Ganska dött faktiskt. Hade typ en bar där folk hängde. Lite småaffärer här och där och mest hotell. Passar nog barnfamiljer bäst.

Sammanfattning: Det har varit en mysig vecka. Har dock inte hänt så mycket rafflande, men samtidigt har det varit ganska skönt. Mycket skidåkning, mycket sol, mycket sovande, mycket kortspelande, och sen lite after-ski när det bjöds på det. 

VECKANS BÄSTA:  Helt klart solen och skidåkningen. Va ju därför vi var där liksom...
VECKANS SÄMSTA: Tråkig stad och jag missade fettisdagen! (ska ta igen det ikväll)
VECKANS BÄSTA LÅT: Kaiser Cheifs - Ruby ( tittade på tysk MTV hela veckan )
VECKANS SISÅDÄR: Det här med varm choklad. Det är inte jättegott med varm, flytande chokladpudding med grädde. Tacka vet jag den varma chokladen vi gör här hemma!

Kommentarer
Postat av: vicky

Låter som en mycket trevlig resa :D

2007-02-25 @ 18:23:03
URL: http://mavi.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0