Kattskrik

Visste ni att katter kan låta som skrikande bebisar? Det upptäckte jag idag. Kom in efter ridturen och genast började någon skrika. Var helt övetygad om att någon hade tagit med sig sin unge till stallet. Kan inte människan få tyst på ungen, tänkte jag. Men ganska snart insåg jag att en bebis inte skriker på det sättet. Hmm... vad var det då, då? Spöken? Njä, inte speciellt troligt, så jag tog mig en titt runt i stallet och hittade katterna. Dom satt högst upp på takbjälkarna och skrek åt varandra. Vettitusan vad dom höll på med. Men fortsatte skrika gjorde dom, och dom ville inte alls komma ner till mig trots mitt lockande. Så jag gav upp, släckte stallet och lämnade dom åt sitt öde. Förhoppningsvis är båda levande imorgon. Dom verkade inte alltför glada på varandra...  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0