Funderingar över livet

Livet är bra konstigt. Man föds och man dör. Var än i världen man lever och hur man än lever, kommer man någon gång att försvinna. Det är sorgligt, men man kan inte göra annat än att acceptera.
Jag kan inte låta bli att fundera över vad det är som bestämmer vad som ska hända i våra liv och vad som händer efter döden. Jag vill inte tro på att man bara ligger död i all evighet, men ändå tror jag innerst inne att man helt enkelt bara tar ett steg åt sidan och lämnar över platsen till ett nytt liv, för jag har aldrig trott på det här med återfödelse eller att själen kommer till en annan plats.

Döden är nog den största sorgen i en människas liv. Men ingen slipper undan. Så är det bara. Just därför kanske man ska låta bli att tänka på det? Det bästa är nog att tänka på livet istället. Se till det goda, och se till att man gör sig själv och andra lyckliga.




En fin låt som jag lyssnade på jämt förut men som jag nästintill hade glömt bort.

Kommentarer
Postat av: Oskar Kryh

Haha jag tror minsann någon har blivit filosof-smittad:P

2008-09-19 @ 14:24:12
URL: http://mckillar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0