Att jobba

Det här med att jobba är ganska skumt egentligen. Den största delen av sitt liv lägger man på att vara på en plats där man egentligen inte vill vara. Varför? Jo, pengar. Utan pengar klarar man sig inte. Man måste ha ett jobb, så enkelt är det. Men det finns så många som int etrivs med sin arbetsplats. Efter att ha testat på lite olika arbetsplatser via sommarjobb och liknande är jag verkligen motiverad till att hitta ett jobb som jag tycker är roligt. Jag anser att man ska vara så glad som möjligt varje dag. Självklart lyckas man inte alltid, humöret går upp och ner.
Jag vill i alla fall kunna känna att jag trivs med mitt jobb. Jag behöver inte alltid tycka att det är jippie. Men det ska kännas bra att gå dit.
Just nu trivs jag inte med mitt jobb. Jag räknar ner veckorna till december. Det känns hemskt att säga det, det gör det. Får nästan lite dåligt samvete. Men det är som det är. Jag är glad över att jag har ett jobb, och försöker se fram emot och vara glad över det som finns utanför jobbet. Häst, pojkvän, promenader och sköna stunder framför tvn. Men jag kan ändå inte låta bli att längta lite tills jag har det där drömjobbet....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0