Nu vill jag sjunga dig milda sånger

Denna kväll måste jag ge er ett boktips.

Nu vill jag sjunga dig milda sånger (skriven av Linda Olsson) är en bok som beskriver en vänskap mellan två kvinnor som båda bär på stora sorger och händelser som tynger deras hjärtan. Det är en bok som handlar om kärlekens kraft, om hur vi hanterar sorg och förluster, men framförallt om vänskap.


Boken lämnade spår i mig. Den var så starkt skriven att den kommer bli svår för mig att glömma. Den fick mig att se det jag faktiskt har, med nya ögon.


" Vi måste söka vår egen lycka. Ingen har levt vårt liv före oss; det finns inga riktlinjer. Lita på din instinkt. Godta ingenting annat än det bästa. Men sök också eftertänksamt. Låt den inte gå dig hur händerna. Ibland kommer det goda till oss på ett sådant stillsamt sätt. Och ingenting är färdigt från början. Det är vad vi gör av det som möter oss på vår väg som bestämmer utgången. Vad vi väljer att se, vad vi väljer att spara. Och vad vi väljer att minnas. Glöm aldrig att all kärlek i ditt liv finns där inom dig, alltid. Den kan aldrig tas ifrån dig. "


Av Linda Olsson i Nu vill jag sjunga dig milda sånger, s. 254



Kommentarer
Postat av: Mamma

Får jag låna den boken av dig?



kram mamma

2009-02-27 @ 08:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0