Ska jag bli krimolog?

Satt inne på Lunds Univeristets hemsida och kollade runt lite. Inne på programlistan hittade jag kriminologi. Shit, det är ju precis det jag vill läsa ju! Juridik, sociologi, rättssociologi i en salig blandning. Jag har värsta pirret i magen nu. Skitglad! Nu ska jag bara våga ge mig på tre års studier... Nä, jag måste nog tänka igenom det lite.
Men vad tror ni? Hade jag passat som krimolog? :)


Nu ska jag börja göra mig i ordning för kvällen. Är lite nervös.. Är en riktigt jäkla mes när det gäller att träffa nya människor helt on my own. Men men, festen är ju till för att man ska lära känna folk, och de flesta andra som är där är ju också nya. Borde finnas fler i min situation tycker man. Om inte annat så lär det ju bli en hel massa mat, och det är ju alltid något att se fram emot... Jag hoppas att det blir bra tillslut.

Vilken tråkig avslutning det blev. Men vi säger såhär istället då.
Fredagens sammanfattning: Mysig pluggfika, jag har hittat mitt framtida yrke (kanske?), och nu väntar en förhoppningsvis trevlig kväll på nationen.

Bättre va? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0