Framsteg

Igår gick det så himla bra att rida. Har haft lite problem med Furys bjudning och koncentration. Så igår längde jag lädren, för att på så sätt komma åt honom lite bättre och gav mig tusan på att det skulle bli en bra ridtimme. 
Sen Fury fick börja hoppa lite tycker han att det är mycket roligare att vara i paddocken. Direkt spetsade han öronen och spanande in hindret som stod i mitten på banan. 
Han är en häst som man verkligen måste hitta på saker med hela tiden för att hålla honom motiverad. Igår när jag varvade dressyren med att trava lite över bommar, kände jag verkligen att han lyssnade på mig. Jag kunde öka, korta. Fick till och med en och annan skänkelvikning att funka :) 

Även jag själv känner större motivation till att träna dressyr nu när Fury har kommit till stallet. Med Banane hade jag inga mål, eftersom jag redan visste att det aldrig skulle gå att åka med honom någonstabs på grund av transportolyckan. Men med Fury skulle jag faktiskt kunna ta och ge mig ut på några tävlingar till våren. Och då gäller det att vara i form :)

Idag ska jag rida igen. Fast idag blir det nog bara en tur i skogen. Han tycker ju faktiskt att det är mycket roligare. Trots allt...   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0