Varför så otrevliga?

Nu när jag jobbar med att prata ganska mycket i telefon, kan jag inte låta bli att förundras över hur otrevliga många är. Jag är visserligen en person som tar åt mig väldigt lätt, men jag blir verkligen irriterad över hur folk beter sig.
Bara för att man är missnöjd över något blir det inte bättre av att man snäser. Dagarna blir så mycket bättre av att prata med trevliga människor. Bara ett "have a nice day" i ett mejl, gör faktiskt att man blir lite gladare.

Jag har faktiskt börjat tänka ännu mer på hur jag låter när jag pratar i telefon. Pojkvännen kommenterade till och med mitt sätt att prata när jag ringde efter pizza häromdagen. "Det märks att du jobbar med att prata i telefon".
Jag tycker om när folk är trevliga, förklarar vad de vill, lugnt och sansat, och uppskattar när man löser deras problem. Det är så mycket roligare att hjälpa till då.

Kommentarer
Postat av: cecy

jo ja vet...så hima jobbgit när folk är otrevliga..vet ju själv finns ju endel sådana på jobbet hehe..folk som skriker åt en utan anledning inte alls kul.

2008-08-05 @ 22:04:29
URL: http://cissilovesfashion.blogg.se/
Postat av: cecy

have a nice day;) puss

2008-08-05 @ 22:04:56
URL: http://cissilovesfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0