Första dagen i december

Hej igen allihopa! Haft en bra helg? Det har jag. Det har varit en riktigt myshelg ute på landet. Vi har bakat lussebullar och knäck, och sen lyckades jag hitta lite tid att måla akvarell och framförallt läsa min bok. Det blev många timmar framför brasan med boken i handen. Senare ska ni få ett boktips :)

Hela dagen idag har jag gått och fantiserat om att jag en dag ska köpa en egen häst, och då ska det vara en Tinker. Visst jag gillar fullbloden för deras klokhet och smidighet. Men med denna klokhet kommer också en jäkla envishet och vilja, och detta är ibland mer än vad mitt tålamod klarar av. Jag passar nog bäst ihop med en lugn och harmonisk häst. Dessutom har jag alltid gillat att se lite kraftigare hästar i arbete. Det ser så maffigt ut.

Tänk er en sån här filur att flänga på fälten med på sommren och pluffsa i snön med på vintern... :)




Vill ni veta mer om Tinkerhästen kan ni klicka er vidare här.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0