Framtiden

Framtiden. Just nu är det så mycket fokus på framtiden. Studenten närmar sig. Från alla håll hör man "jobb, studera, resa". Alla har sina egna tankar om framtiden. Många är stressade och nästintill panikslagna över att inte veta vad de ska hitta på. Men inte jag, jag känner mig inte stressad överhuvudtaget. Jag längtar efter studenten. Efter att få bestämma själv vad jag ska göra med mina dagar vare sig det gäller jobb, plugg, resa. Vad det än blir känner jag mig lugn. Det löser sig.
Visst, planering är bra. Men det löser sig. Man har fakiskt ett helt liv på sig att nå sina mål.
Så framtiden, den välkomnar jag med öppna armar!

Kommentarer
Postat av: Malin

Elin, du har alltid varit så klok!

2008-02-03 @ 11:46:54
URL: http://maolsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0