Brist på motivation

Jag har svårt att hitta motivation till det mesta nuförtiden. På morgnarnar ligger jag i min varma säng, funderar på att sticka ut ena benet för att göra mig färdig för skolan, men ångrar mig genast. Jag får utkämpa en kamp för att ens lyckas tända lampan bredvid mig. Dock är det förnuftet som brukar vinna, och jag kommer iväg till sist. Jag tar mig igenom dagarna, ständigt längtande efter nästa rast, nästa helg, och kommer utpumpad hem, men tvingas direkt at sätta mig ner för att plugga.

Imorgon har jag prov. Jag sitter med papperna framför mig, men kommer hela tiden på mig själv stirrandes ut genom fönstret.
Ibland känner motivationen ändå för att göra sig till känna, men inte idag. Idag är den nere på botten.

Kommentarer
Postat av: pilli!

lilla elin! jag håller med dig totellalt!! haha hmmm...bara att kämpa, vi har trotsallt 135 dagar kvar till STUDENTEN!!!!!!!

2008-01-22 @ 19:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0