Om utseende

När jag går och tränar ser jag alltid till att vara osminkad och ha praktiska och sköna kläder att träna i. Håret sitter ofta i en boll uppe på huvudet. Därför blev jag idag (och många andra gånger) så förundrad över hur tjejer i de yngre tonåren beter sig. Jag sjäv står och tänker på hur skönt det var att svettas och ta i, och hur skönt det är att slippa sminka av sig utan att bara kunna hoppa in i duschen direkt, medan det bredvid mig sitter tjejer som kletar läppglans på läpparna det första de gör när de kommer tillbaka från passet. Världen håller på att gå under när kammen är borta. Varför är de så utseendefixerade? Var jag också så när jag var 15? Jag vet att jag hade en period när jag inte gick utanför dörren utan att sminka mig, men den perioden försvann snabbt och jag förstår inte själv hur jag tänkte. Löjligt! Kanske är det så att man inte riktigt har hittat sig själv i den åldern. Man vill hävda sig och passa in. Eller inte passa in. Med åren lär man sig nog att åtminstonde acceptera den man är. Jag är i alla fall glad att jag kan gå osminkad i mjukisbyxor och boll på huvudet. För jag har lärt mig att ingen annan bryr sig om inte jag heller gör det.

Kommentarer
Postat av: cecy

mm man undrar ju..ibland går ja ju tillomed osminkad på jobb haha för vissa dagar orkar man bara inte sminka sig ju. Men visst ja hade oxå den perioden då ja sminkade mig varje dag innan ja gick ut...höllpå o sminka mig hur länge som helst nu idag är det ju bara några minuter haha =) händer i helgen för din del? kramar puss

2008-11-21 @ 20:15:44
URL: http://cissilovesfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0