Sista rycket

Shit alltså, det syns verkligen att det har varit tentatider här hemma. Jag och Oskar sitter klistrade vid varsin dator och med näsorna begravda i böcker. Diskberget växer och det ligger kläder, tidningar och papper överallt. Men nu börjar det i alla fall närma sig slutet.

Igår fick jag dock värsta stressattacken. Lite obehagligt faktiskt.
Kom hem efter en handledning, och insåg att jag hade mycket mer kvar att göra än vad jag trodde. Jag pratade i ultrarapid och Oskar förstod inte ett ord av vad jag sa. Jag kände mig hängig och seg samtidigt som jag bara vill studsa som en gummiboll. Jag satte mig vid datorn och skrev, och skrev, och skrev. Jag skakade i hela kroppen och måste haft en puls på 190... Jag bestämde mig för att åka med Oskar på en runda på motorcykeln för att pausa, andas och lugna ner mig. Dock blev jag så illamående att jag trodde att jag skulle kräkas när vi stannade i Södra Sandby för att handla. Åksjuka trodde jag. Men illamåendet höll i sig hela kvällen ända fram tills jag skulle gå och lägga mig. När jag väl kom i säng låg jag och vände och vred mig hur länge som helst. Till och med Oskar som redan hade hunnit sova en timme vaknade och sa till att sluta grubbla så mycket...
Jag tror att det var all stress, som jag har tryckt undan och låtit bli att känna under resten av terminen, som dök upp.

Men jag tror faktiskt att det var lite bra med stress. Eller alltså, det är verkligen inte okej att jag mådde som jag mådde, men jag fick en hel del gjort. För nu sitter jag här med en smoothie och skickat in min färdiga brödtext och väntar på kommentar från min lärare. Idag kan jag alltså inte göra mycket mer. Shit alltså, nu när jag skriver det går det upp för mig. Jag är typ färdig med mig utredning! :D:D:D:D:D:D:D

Jag tror faktiskt att jag ska ta en runda ner på stan idag. Dels behöver jag köpa studentpresenter och dels tänker jag belöna mig själv med lite shopping.
Morgondagen får bli en fix-dag :)

Kram från en glad och lättad Elin :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0