Elien is back!

Hej allihopa!

Nu var det verkligen längesen jag visade mig här på bloggen. Tappade liksom motivationen eftersom jag inte hade så många läsare. Tänkte att varför ska jag skriva när ingen läser? Men sen insåg jag varför. För att jag gillar att skriva. Jag gillar att berätta om mina dagar. Framförallt är bloggen kul att ha för att kunna se tillbaka på vad man har gjort under åren. I dagboksform hade det blivit många böcker fyllda.

Just nu känner jag mig lite hängig och deppig. Det mesta i vardagen känns grått och trist. I alla hitta-motivationen-texter står det att man måste hitta något i vardagen som man brinner för, något man tycker är roligt. Då kan man lättare acceptera de delar av vardagen som är mindre roliga. Så då slog en tanke mig när jag satt här hemma och pluggade. Vad är det jag brinner för, vad tycker jag om att göra? Jo, hästarna. Varför ska jag ge upp det jag älskar bara för att jag har flyttat och inte tycker att jag har tid? Jag har ju alltid haft tid innan. Jag har tid nu också, det är bara det att jag har så jäkla svårt att få tummen ur...

Alltså: Jag har bestämt mig för att jag ska lägga ut en annons och försöka hitta en medryttarhäst. Och, jag ska börja blogga igen. Och, jag gör det för min skull. För att jag tycker det är roligt!

Kram på er!



Jag och min fina Banan som jag saknar enormt!

Kommentarer
Postat av: Malin

Kul! Bra att du tar dig tid till hästarna! Blev själv motiverad utav det du skrev. kanske inte att börja rida.. men med mina intressen! Hoppas vi får till en dejt snart! :)

2009-10-15 @ 16:18:17
Postat av: Erika

klart du ska fortsätta med hästarna, tid har man knappt, men det är det värt! speciellt när dom springer och vinner ;D

2009-10-15 @ 18:22:58
Postat av: Elin

Malin: Ja, men jag tror faktiskt att det är viktigt. Man behöver något man tycker om för att även hitta motivationen till allt tråkigt man måste göra. Japp, en dejt får fixa snart!



Erika: Jag ska se till att ta mig tid! Finns ju faktiskt inget bättre än dom där hästarna... :)

2009-10-15 @ 21:04:06
URL: http://elien.blogg.se/
Postat av: cecy

Klart du ska fortsätta att skriva här och såklart hästarna jag känner detsamma...vill me börja me ridningen igen men blir nog att ja tar tag i det när jag kommer till högskolan.....om man har tid men man måste ju ta sig tid...

2009-10-17 @ 10:39:34
URL: http://cissilovesfashion.blogg.se/
Postat av: Elin

Cissi: Jaa men eller hur?! Det känns som att tiden inte finns till... Men vi hade ju alltid tid innan, så jag tror att man har tid med allt man vill :)

2009-10-17 @ 16:41:03
URL: http://elien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0