En god gärning?

I fredags berättade jag för mina kompisar om en god gärning jag gjorde i stallet. Dock höll dom inte riktigt med... Hm, avgör själva. Såhär va det:

Jag höll på att göra i ordning mat till hästarna och hittade vad jag trodde var en död mus. Jag plockade upp den och slängde iväg den. Då ser jag hur den rör lite på benen och munnen. Hm.. inte död. Vad göra? Jag lär ju inte kunna rädda den. Jag borde döda den. Men, hur fan dödar man en mus? Jag fortsatte med mitt ett tag och sen kom jag på vad jag skulle göra. Stallkatten! Det är ju bättre att den får en naturlig död... Och dessutom mättar en hungrig katt. Eller hur?! Så jag sprang iväg och hämtade katten och gick sen in i stallet för att fortsätta med vad jag höll på med. Kruxet var, att efter ett tag kom katten in med musen i munnen. Tydligen var det bara framdelen som var god... För efter ridturen låg där en halv mus i stallgången. Blä...

Anyway, vad tycker ni? God gärning eller inte? :p

Kommentarer
Postat av: Erika

hm vill nog inte uttala mig om mus-slakten men mitt nyp i rumpan på dig var minsann en god gärning MOHAHAHA!

2007-05-14 @ 16:10:45
Postat av: anonym

utrota mössen!

2007-05-14 @ 17:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0