Framtiden är här

För några månader sen, när jag fortfarande gick på gymnasiet, skrev jag ett inlägg om hur jag upplevde det att alla andra var så stressade över hur framtiden skulle se ut, vad de skulle göra. Själv skrev jag " Jag är inte stressad, det löser sig". Nu däremot, nu är jag stressad. För jag har ingen aning om vad jag vill göra, och jag är livrädd för att fastna på ett jobb jag inte trivs på och ändå gå och hoppas på fast anställning. Verkligen livrädd.

Egentligen vet jag vad jag vill. Jag vill flytta hemifrån. Till en mysig liten lägenhet tillsammans med Oskar och känna att vi har något eget. Jag vill hitta en utbildning, och efter det vill jag hitta ett jobb som jag tycker är roligt. Men jag vet inte när och hur... Jag har som vanligt varit för bra på att skjuta upp saker och ting. Framtiden har hela tiden legat framför mig. Men nu är den här. Det är dags att börja bestämma sig. Och jag är stressad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0