Ibland blir jag lite rädd

Idag satt jag på ett café och "råkade" lyssna på när två killar pratade med varandra ( jag är ganska bra på att "råka" lyssna på folk). Helt plötsligt hör jag den ena säga att han hatar poliser, att de är onödiga, inte gör sitt jobb och är allmänt dumma i huvudet allihopa. Alla bra saker som poliser faktiskt lyckades utföra ibland berodde bara på att de känner sig tvingade pågrund av att massmedia blåser upp det hela till en stor grej. Jag förstår inte hur man kan vara så anti.

Poliser behövs! Hur skulle samhället annars se ut?

När jag hör hur denna kille pratar förstår jag också hur demonstrationer och husockuppationer kan spåra ur. Om människor hatar poliser är det inte konstigt att deras närvaro provoserar istället för att lugna. I sådana situationer kan det inte vara lätt att vara polis. Hur handskas man med personer som redan från början har taggarna utåt?

Sånt här gör mig både rädd och inspirerad. Har under lång tid funderar på polisyrket och har ännu inte släppt det helt... Jag hade så gärna velat bli en bra polis och få människor som killen ovan att ändra uppfattning, samtidigt som jag blir rädd för att möta sådana personer.
Jag hoppas ändå att de flesta människor tycker bra om poliser, för som sagt, hur hade samhället annars sett ut?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Elin, du är beundransvärt klok!!

Kramar från din stolta mamma

2009-05-27 @ 13:34:27
Postat av: Britt o Hans Lyberg

Hej lilla gulliga Elin. Vad du är duktig vi är jätte-

inponerade vilken fin blogg du har. Helt fantastisk

tycker vi. Fortsätt med det, jätteroligt att läsa och

titta på alla fina bilder och alla kloka ord.

Många kramar från Mormor o Hans

2009-05-28 @ 11:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0